onsdag 26 juni 2013

Det ska vara gott att leva, annars kan det kvetta!


Jag gillar JRC´s produkter och efter att ha testat att provsitta och provliggat deras Extreme Bedchair och Extreme Recliner Chair och efter en del överväganden, så har jag nu i dagarna, bestämt mig för att byta ut mina gamla Prologic saker i max - 4 camouflage till lite grönt från JRC.
Det är bara att konstatera att man blir verken yngre eller smidigare med åren och jag vill ligga som en kung och ha en bra tron utanför bivvydörren, när vädret makter tillåter det och så kommer det att bli inom kort med dessa två saker.

Vadderad madrass med extra dyna, stora mudfeets och 4 benpar, bra bredd, lägg till min gamla Gardner Camou pillow och Wychwoods Epic sleeping bag och sen är det bara larmets ton, som får upp mig på fötterna igen.

Kraftig säng i Aluminium, som är rymlig, fin carpy green och klarar personer på 190 kilo och där har man en bit kvar, öh hoppas jag! Bilderna är nallade från JRC´s website, var du kan kolla ytterligare för mer information.
 
These bedchairs are the top of the range, very lightweight and matt olive powder coated aluminium construction with swivel and fold flat extra big mud feet. Our unique Cam locking system is an industry first, no longer do you have to unlock and tighten locking wheels to get the correct height to your bedchair.

With our NEW Cam locking system, all you do is release the clasp, get your desired heights and then push back into place and job done! The times when you lose the handwheels are finally gone. Removable fully high density foam filled mattress with peachskin outer. Two side pockets for your wallet, mobile phone, receiver, etc.. Really wide and large bedchair for comfortable nights. 

Available in a three or four legged model.

·         New and unique to JRC cam lock system
·         Removable peachskin padded mattress
·         100cm wide and 215 cm long
·         Swivel and fold flat extra large mud feet
·         Two side pockets
·         Three leg or Four leg system
·         New matt olive coloured industrial powder coated 6061 aluminium frame
·         Fully adjustable legs
·         For camlock chair see page 30
·         100% polyester 600D
!     Jag valde modellen med 4 leg system och det till priset av 1899 kronor!

Det var lika bra att ta med sig en ny stol, när man ändå var i farten och vad bättre än en JCR Extreme Recliner Chair av samma klass, som är så skön att sitta i och den har måtten 65 x 59 x 48 cm och är gjord för personer på 115 kilo och den funkar bra som säng, under korta sommarnätter, man kan alltid ha fötter på något.Stolen har samma Aluminium, 600 D och mudfeets som sängen ovan!

Jag kommer att sitta som en kung i denna och priset är 999 kronor och du hittar båda dessa guldkorn hos Jaktia i Kosta. Mina ligger packade och jag ska bara ta mig ditt och hämta hem dem, sen ska dem testas och sen ska ni få en recensioner lite längre fram.
Det blev ett par karpar härom kvällen, båda föll för doggy och Brännis Mandel dipp. Fisket var segt och det var först i skymningen, dem lät sig övertalas till att ta ett krokbete.
Den sista kom så sent att jag knappt kunde urskilja mitt krokbete, men ett snabbt take på en bra kontrollerad lina, gör att dem ibland krokar sig själva av bara farten och så var det med denna vackra liner.

Det känns skönt att fisket har släppt lite, det var en seg början på året, ont om tid och lust, men nu börjar det gå som på räls igen och det känns onekligen bra. Snart är det helg igen och med barn och förmynderfritt, så ska det nog fiskas en hel del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.